magyar / english
Itt vagyok: › 

Így utazik a világ

Bizonyára sokan jártatok már külföldön, más országokban, városokban. Ha így van, akkor láthattátok, hogy mi, emberek nem vagyunk egyformák, gyakran kultúránk, szokásaink, mindennapi dolgaink is eltérnek egymástól. Mindenhol járnak autók, autóbuszok, villamosok és egyéb közlekedési eszközök, mégis vannak különbségek a közlekedésben is! Nézzünk néhány példát!

London (Anglia)

London (Anglia)

Mi jut eszetekbe, ha London nevét halljátok? Bizonyára a nagy, emeletes, piros autóbuszok! Valóban, London legfőbb nevezetességei közé tartoznak ezek a járművek, az úgynevezett „double-decker”-ek, de szintén népszerűek és világhírűek a londoni fekete taxik a turisták körében. A helyi lakosok azonban leginkább metróval utaznak a városon belül, hiszen London hatalmas és nagyon sűrűn lakott. A felszíni közlekedés nem lenne elegendő az emberek elszállítására, emellett a dugók elkerülése miatt is fontos a földalatti közlekedés.

 
London (Anglia)

És vajon miben tér el leginkább London közlekedése a miénktől? Nos, abban, hogy az angoloknál a járművekben jobb oldalon található a kormány, ők tehát az utakon „fordítva” közlekednek!

 

Bécs (Ausztria)

Bécs (Ausztria)

Bécs közösségi közlekedése hasonlít Miskolc városáéhoz, hiszen ott is járnak autóbuszok, villamosok. Bécs azonban főváros, nagyobb, mint Miskolc, többen élnek ott, éppen ezért többféle közlekedési eszközre van szükség az emberek elszállításához. Így tehát közlekednek ott metrók és elővárosi vasutak is. Ha ott jártok, ismerősnek tűnhet néhány jármű! Vajon melyik? Igen, a villamos! A Miskolcon közlekedő „piros” villamosok ugyanis korábban Bécsben jártak, onnan kerültek hozzánk, azonban még ott is található belőlük néhány példány.

 

Tokio (Japán)

Tokio a világ legnépesebb városa, ott bizony nem egyszerű feladat az emberek elszállítása. Természetesen járnak villamosok, autóbuszok, a legfontosabb városi közlekedési eszköz azonban a metró. Ami azonban a legszembetűnőbb, az a városok között közlekedő gyorsvasút, amely olyan, mintha a jövőbe repítene minket. A speciálisan kifejlesztett, áramvonalas mozdonyok 160 km/h sebességgel képesek repíteni 16 vagonból álló szerelvényüket.