Közlekedéstörténet:

Nyomtatás

Print Friendly, PDF & Email
Közlekedéstörténet:
2014. április 22., kedd - 10:45

SGP villamosok Miskolcon és a 300-as Lohner C3-as pótkocsi

A 2000-es évek elejére teljesen korszerűtlen, a pályát is nagymértékben rongáló FVV (Bengáli) villamosok cseréje halaszthatatlanná vált Miskolcon, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. ekkor határozott úgy, hogy Bécsből vásárol használt SGP E1 típusú motorkocsikat, amelyeknek (alacsony beszerzési ára és magas kora ellenére) jó minősége átmeneti megoldást jelentett arra az időszakra, ameddig az új pályázati lehetőségek nem nyíltak meg.

Így került sor a 18 darab „bécsi” villamos, valamint a 6 darab C3-as pótkocsi megvásárlására. Ezek a villamosok nem kapták meg az MVK Zrt. színeit, eredeti színűkben jártak, járnak a városban.

A pótkocsik 2010. április 1-jét követően le lettek állítva, a hat darab SGP Lohner C3-ból öt darabot értékesítettünk, a 300-as pályaszámút a későbbi felújítás céljából megőriztük.

A 300-as pályaszámú Lohner C3

1960-as gyártású, 2003. augusztus 16-án került a Miskolc Városi Közlekedési Zrt.-nél állományba. Ez a pótkocsi is 2010. április 1-én lett leállítva, Miskolcon összesen 201 380 km-t tett meg. Ahogy erről korábban már írtunk, ezen a pótkocsin a villamos-javító műhelyben már el is kezdtük a renoválást.

Az új Skoda típusú villamosok érkezésével az SGP villamosok teljesen ki fognak kerülni a forgalomból, terveink szerint a most felújított pótkocsi egy motorkocsival együtt különleges alkalmakkor fog közlekedni.