Forgalomba áll Miskolc harmadik, negyedik és ötödik új villamosa

Forgalomba áll Miskolc harmadik, negyedik és ötödik új villamosa
2014. június 12., csütörtök - 11:30

A „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” nagyprojekt június 13-án pénteken újabb jelentős állomásához érkezik: forgalomba áll a 602-es, 603-as és 604-es pályaszámú új Skoda villamos!

 

A pályaépítés és a megállók megújulása után az új, korszerű villamosok jelképezik a Zöld Nyíl Projekt, Miskolc város és a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. közös sikerét, amely június 13-án újabb jelentős állomásához érkezik, mert forgalomba áll a harmadik, a negyedik és az ötödik új villamos.

A tervek szerint 8:48-kor egymást követve állnak forgalomba a Felső-Majláth felől indulva az új villamosok közül már közlekedő 600-as, 601-es, 602-es, 603-as és 604-es pályaszámú villamosok.

2013 nyarán kettő, majd 2014 áprilisától összesen hat új Skoda gyártmányú villamos érkezett meg Miskolcra. A 600-as szerelvény január 20-án, a 601-es pedig február 3-án kezdte szállítani a miskolci utasokat. 

Az utasforgalomba álló 602-es jármű április 7-én, a 603-as szerelvény április 24-én, a 604-es villamos április 28-án érkezett meg az MVK Zrt. telephelyére. Megérkezésük után a villamosok sikeresen teljesítették a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt darabvizsgálatokat, amelynek része a 2x250 km futáspróba is. A járművek az előírt hatósági vizsgán megfeleltek, így újabb 3 villamos állhat utasforgalomba.

Idén még 21 új villamos érkezik Miskolcra

Terv szerint ebben az évben még 21 új villamos érkezik: 3  júniusban, 3 júliusban, 2 augusztusban, 4 szeptemberben és 3-3 darab októberben, novemberben és decemberben. 2015 első negyedévében még két új Skoda villamos kerül leszállításra, így lesz teljes Miskolcon a 31 darabos új villamosflotta, amely teljes egészében leváltja a régieket.

A Közlekedési Operatív Program keretében megvalósuló „Miskolc városi villamosvasút fejlesztése” című projekt összköltsége 37.658.167.000 Ft, amely 33.707.373.000 Ft összegű támogatással valósul meg, az Európai Unió és az Európai Kohéziós Alap társfinanszírozásával.