magyar / english
Itt vagyok: › 

Az elektromos buszteszt tapasztalatai

Január 17-19. között a miskolci utasok a 38-as, 11-es, 3A-s és 28-as vonalakon találkozhattak a kék színű, Modulo elektromos autóbusszal. Három nap alatt több mint 300 km-t tett meg a jármű, átlagosan 0,64 kWh/km energiafelhasználással.

2017.01.24.

Hasonlóan a Skoda villamosokhoz, ez a jármű is képes rekuperációra, a miskolci teszt során a felvett energia 31-37% - át tudta fékezés során visszatáplálni. Természetesen ez az érték nagyban függ az útvonaltól és a vezetési stílustól.  

A Modulo busz magyar fejlesztésű, könnyűszerkezetes, részben alacsonypadlós, elektromos hajtású jármű. Nyolc méter hosszú, szélessége 2,55 méter, 19 ülőhely található benne és összesen 53 fő szállítására alkalmas. A tágas ajtók megkönnyítik a fel- és leszállást, a nagyméretű ablakoknak köszönhetően kellemes kilátás nyílik. A kerekesszékkel közlekedők számára kialakított hely a második ajtónál található. Utasainknak különösen tetszett a jármű halk működése, a tágas belső tere, illetve a szélesre nyíló ajtók. Járművezetői kollégáink az autóbusz könnyű kezelhetőségét, a jármű gyorsulását, jó úttartását és fékrendszerét dicsérték.

„Legó busz”

A jármű modulokból épül fel, innen ered a Modulo elnevezés. Az első rész a vezetőteret és a mellső futóművet foglalja magába, a középső két modul az utasajtókat, -ablakokat, valamint az üléseket tartalmazza, míg a hátsó modulban található az integrált teljes hajtásrendszer és a hajtott futómű. Az autóbusz hosszúságát lényegében a modulok számának csökkentésével vagy növelésével tudják változtatni a gyártás során.

Környezettudatos közlekedés

A Modulo környezetbarát: az elektromos hajtáslánc nulla emissziós üzemet tesz lehetővé, így hozzájárul a városi levegő tisztaságának megóvásához.

A bemutatott modellt egy 80 kW-os néveleges teljesítményű permanens mágneses motor hajtja, mely gyorsítások esetén akár 160 kW teljesítményt is le tud adni.

A tesztbusz egy feltöltéssel 180-220 km-et képes megtenni megszokott városi üzemeltetés során. A jármű akkumulátorait normál töltéssel  4 óra alatt, gyorstöltéssel 30-40 perc alatt lehet feltölteni, utóbbi esetben azonban 10 ciklusonként egy regeneráló töltésre van szükség.